Wyniki roczne u opiekunów chorych krytycznie chorych ad 7

Wskaźnik ten jest znacznie wyższy niż wskaźnik w dorosłej populacji Kanady (12%) 42 i jest również wyższy niż wskaźnik obserwowany w dużej próbie opiekunów osób z demencją (32%) .43 W poprzednich badaniach wykorzystujących CES Wartość D wynosząca 15 punktów odcięcia, 34% i 23% opiekunów pacjentów poddanych wentylacji mechanicznej przez co najmniej 48 godzin w OIOM-ie wykazywała uporczywe objawy depresji klinicznej odpowiednio po 2 miesiącach i 12 miesiącach.6,44% małe badanie pilotażowe, w którym uczestniczyli opiekunowie pacjentów OIOM, którzy otrzymali co najmniej 4 dni wentylacji mechanicznej i którzy przeżyli do wyładowania, i którzy stosowali skróconą wersję skali CES-D, odsetek opiekunów, którzy byli zagrożeni kliniczną depresją, wynosił 90 %, podczas gdy pacjenci przebywali na OIOM-ie i 61% po 2 miesiącach od wypisania pacjentów. [45] Wszystkie te badania sugerują, że opiekunowie pacjentów, którzy otrzymują mechaniczną wentylację w OIOM i są wypisywani żywcem ze szpitala, są większe ryzyko depresji klinicznej niż osoby w populacji ogólnej i są opiekunami osób z przewlekłymi chorobami postępującymi, takimi jak choroba Alzheimera. Korzystając z dwóch metod analizy podłużnej analizy danych, zidentyfikowaliśmy kluczowe czynniki, które z czasem wpływały na zdrowie psychiczne opiekuna. Najpierw zidentyfikowaliśmy dwie grupy opiekunów – tych, których objawy depresyjne początkowo były wysokie, ale z czasem uległy zmniejszeniu, oraz tych, u których objawy depresji utrzymywały się na wysokim poziomie w ciągu rocznego okresu obserwacji – i porównano charakterystykę pacjenta i opiekuna w różnych grupach. Po drugie, stosując wielowymiarowe modelowanie podłużne efektów mieszanych, zidentyfikowaliśmy czynniki związane z wynikami opiekunów. Analizy te łącznie sugerują, że pacjenci mają ciężkość choroby, zdolności funkcjonalne (oceniane na podstawie 6-minutowego testu marszu i podskali silnika FIM), status poznawczy (oceniany w podskali poznawczej FIM) oraz dobrostan neuropsychologiczny (jak oceniono przez BDI-II i IES) nie były powiązane z wynikami opiekuna. Analizy te sugerowały również, że charakterystyka sytuacji opiekuna i opieki była związana z wynikami opiekuna w ciągu kolejnego roku. Opiekunowie mieli lepsze wyniki zdrowotne, gdy byli starsi, opiekowali się współmałżonkiem, mieli wyższe dochody, mieli lepsze wsparcie społeczne i poczucie kontroli, a opieka wymagała mniejszego negatywnego wpływu na ich codzienne życie. Nasze wyniki są zgodne z poprzednimi danymi pilotażowymi Choi i wsp., Którzy zidentyfikowali dwie grupy trajektorii w odniesieniu do objawów depresyjnych45 i zidentyfikowali cechy opiekuna (młodszy wiek, płeć żeńska, trudności finansowe i złe zachowania zdrowotne), ale nie mają cech pacjenta (diagnoza na przyjęcie, długość pobytu na OIOM, wiek, ciężkość choroby oraz zdolności do wykonywania czynności i instrumentalnych czynności dnia codziennego), które były związane ze słabymi wynikami opiekunów. Dodatkowe badania wykazały, że więcej pomocy dziennie, 6 korzystanie z płatnej pomocy i starszy wiek pacjenta5 są czynnikami związanymi z bardziej nasilonymi objawami depresji u opiekunów. Nasze badanie wzbogaca tę literaturę, kompleksowo oceniając zarówno cechy pacjenta i opiekuna, jak i wyniki oraz identyfikując aspekty sytuacji opiekuńczej, które przyczyniają się do zdrowia opiekunów.
Nasze badanie ma ograniczenia
[hasła pokrewne: medicus opole rejestracja, badania w rodk wzory, prywatne ośrodki leczenia alkoholizmu ]

Powiązane tematy z artykułem: badania w rodk wzory medicus opole rejestracja prywatne ośrodki leczenia alkoholizmu