Status ubezpieczenia zdrowotnego i opieki ambulatoryjnej dla dzieci czesc 4

Przeanalizowaliśmy raporty o rzeczywistych epizodach chorób, dla których konsensusowy zespół pediatrów uznał opiekę medyczną za wskazaną. Nasze wyniki są spójne z wynikami badania wpływu out-of-pocket kosztów (podziału kosztów) w Rand Health Insurance Experiment9. Badanie to wykazało, że podział kosztów był na ogół mniej prawdopodobny, gdy uważano, że opieka jest wysoce skuteczna, jak wtedy, gdy uważa się, że jest rzadko skuteczna . W przypadku większości przeanalizowanych przez nas warunków rzetelne i porównywalne dane dotyczące zapadalności nie są dostępne. W przypadku nawracających infekcji ucha, w ankiecie przeprowadzonej w 1988 roku przez National Health Interview Survey stwierdzono występowanie 90 na 1000 dzieci 13, co jest podobne do częstości 104 przypadków na 1000 w naszym badaniu.
Terminowa opieka medyczna może skrócić czas trwania objawów związanych z badanymi przez nas warunkami. Każdy z warunków może również powodować następstwa, jeśli nie jest leczony. Zapalenie gardła wywołane przez paciorkowce grupy A może prowadzić zarówno do ropnych następstw (takich jak ropień w okolicy okołostronnej i zrogowaciałej oraz zapalenie węzłów chłonnych), jak i do niedoczynności ropnej (na przykład, gorączki reumatycznej i ostrego kłębuszkowego zapalenia nerek) 14-17. Nieleczone infekcje ucha środkowego mogą prowadzić do krótkotrwałych powikłań (zapalenie wyrostka sutkowego) i długotrwałych deficytów (przewodzeniowy ubytek słuchu i wynikające z niego deficyty mowy i języka) 18-20. Astma, kiedy jest ciężka, może powodować niewydolność oddechową i śmierć. Najnowsze dane wskazują, że wzrasta liczba hospitalizacji i śmiertelności z powodu astmy wieku dziecięcego21. Istnieją dowody na to, że astma może być stanem, dla którego szybka i skuteczna opieka ambulatoryjna może pomóc zmniejszyć ryzyko hospitalizacji22.
W National Medical Expenditure Survey obecność choroby u dziecka została zdefiniowana wyłącznie zgodnie z raportem respondenta, zazwyczaj matki. Zapalenie gardła lub zapalenie migdałków, zapalenie ucha środkowego i astma to prawdopodobnie wszystkie diagnozy, które może ustalić z pewnością tylko klinicysta. Niemniej jednak, nasze badania skupiały się na postrzeganiu choroby przez rodzica oraz na zachowaniach związanych z szukaniem opieki. Byłoby trudne, jeśli nie niemożliwe, zaprojektowanie badania, w którym wynikiem zainteresowania był brak opieki medycznej, a diagnozy zostały potwierdzone klinicznie. Szacunki dotyczące korelacji między raportami o objawach i klinicznym potwierdzeniem choroby różnią się w zależności od stanu. Rodzice mają tendencję do wyolbrzymiania epizodów zapalenia gardła u swoich dzieci23, a ograniczone dowody wskazują, że nawet połowa dzieci, których rodzice zgłaszają objawy astmy, nie ma ani astmy, ani nadreaktywności oskrzeli24. Rodzicielska detekcja zapalenia ucha środkowego jest daleka od wiarygodności25.
Nie mogliśmy ustalić, czy poszczególne zgłoszenia epizodów choroby uzasadniały konsultację lekarską; ani nie mogliśmy zebrać informacji na temat skutków zdrowotnych. Dla każdego z badanych przez nas warunków choroby u dzieci różniły się pod względem nasilenia. W wielu przypadkach właściwe mogły być decyzje rodziców o zaniechaniu pomocy lekarskiej na łagodne lub przemijające objawy. Rodzice mogą czuć się kompetentni do oceny ciężkości tych chorób i mogą zasięgnąć opinii znajomych, członków rodziny i pracowników służby zdrowia (prawdopodobnie za pośrednictwem telefonów do lekarzy).
Niemniej jednak nasze wyniki są spójne dla wszystkich badanych przez nas warunków
[hasła pokrewne: harmomix, hydroksyzyna bez recepty, medycyna rodzinna wrzeciono ]

Powiązane tematy z artykułem: harmomix hydroksyzyna bez recepty medycyna rodzinna wrzeciono