Status ubezpieczenia zdrowotnego i opieki ambulatoryjnej dla dzieci ad

Dla każdej kategorii objawów lub choroby możliwe były trzy odpowiedzi: dziecko w ogóle nie miało problemu lub stanu; dziecko miało problem lub stan, ale nie widziało lekarza; lub dziecko miało problem lub stan i widziało lekarza. Nie uzyskano żadnych informacji o kontaktach telefonicznych z lekarzami ani o wizytach u pracowników służby zdrowia innych niż lekarze. W celu wybrania z listy kontrolnej badań warunków, które najbardziej zasługują na opiekę medyczną, wykorzystaliśmy kliniczny panel konsensusu 10 pediatrów. Członkowie panelu zostali poproszeni o ocenę, które warunki powinny zawsze lub praktycznie zawsze trafiać do lekarza . W przypadku każdej pozycji na listach kontrolnych członkowie panelu byli pytani, czy odpowiedź wskazująca, że dziecko miało problem lub stan, ale nie widziała lekarz o tym stanowił niedopuszczalny sposób działania, biorąc pod uwagę naturę tego stanu . Problemy lub warunki, w przypadku których co najmniej ośmiu członków zespołu (80 procent) udzieliło odpowiedzi twierdzącej, były dalej analizowane. Wybrano następujące schorzenia: ból gardła z wysoką gorączką lub zapalenie migdałków przez co najmniej 2 dni w ciągu ostatnich 30 dni (zapalenie gardła), zakażenie ucha lub ból ucha przez co najmniej 2 z ostatnich 30 dni (ostry ból ucha), więcej niż dwa infekcje ucha w ciągu ostatnich 12 miesięcy (nawracające infekcje ucha) oraz astma lub świszczący oddech w ciągu ostatnich 12 miesięcy (astma). Dwa dodatkowe warunki spełniające te kryteria (anemia i pasożyty lub robaki) nie zostały przeanalizowane z powodu ograniczeń wielkości próby. W przypadku każdego z czterech wybranych problemów ocenialiśmy, jak często dzieci zgłaszały się do lekarza i czy obecność lub nieobecność ubezpieczenia zdrowotnego była związana z otrzymywaniem opieki medycznej.
Nasze podstawowe wyniki przedstawiono w formie tabelarycznej. Wyniki te zostały statystycznie zważone, aby odzwierciedlić krajowe szacunki populacji na rok 1987. Korzystając z oprogramowania SAS (SAS, Cary, NC), przeprowadziliśmy wiele analiz regresji logistycznej, aby zbadać niezależne powiązania kilku zmiennych predykcyjnych w pierwotnej zmiennej wynikowej. Zmiennymi uwzględnionymi w modelach regresji logistycznej były: wiek, płeć, wielkość rodziny, rasa lub grupa etniczna, region spisu, gęstość zaludnienia miejsca zamieszkania (np. Obszar wiejski a miejski), dochód gospodarstwa domowego lub stan ubóstwa oraz ubezpieczenie zdrowotne. status. Te zmienne łącznie stanowią ramy analityczne analogiczne do stosowanych w porównywalnych badaniach. Dzieci zostały podzielone według statusu ubezpieczeniowego na grupę, która posiadała publiczne lub prywatne ubezpieczenie zdrowotne i grupę bez ubezpieczenia zdrowotnego (w czasie rozmowy drugiej rundy); status ubezpieczenia zdrowotnego został określony na podstawie tego, czy dziecko (a nie rodzic) było ubezpieczone. Błędy standardowe dla wartości tabelarycznych i wyników regresji obliczono za pomocą formuł wariancji-estymacji, które stanowiły złożoną próbkę11,12. Dla celów tej analizy stworzono cztery próbki, z których każda składa się z dzieci, którym przypisano jeden z czterech wybranych warunków, a dla każdej grupy przeprowadzono wiele analiz regresji. Wyniki analiz logistyczno-regresyjnych są zgłaszane jako skorygowane ilorazy szans
[przypisy: slet będzin, harmomix, octan cyproteronu ]