South Dakotas Abortion Script – Zagrożenie relacji lekarz-pacjent ad

W decyzji z 1992 r. W sprawie Planned Parenthood przeciwko Casey, Sąd Najwyższy ustalił, że państwa mogą wymagać od lekarzy udzielenia kobietom w ciąży informacji, że rozsądny pacjent uznałby materiał za istotny dla decyzji o poddaniu się aborcji – informując istotne ryzyko medyczne, alternatywy dla procedury, wiek ciążowy i etap rozwojowy płodu oraz istnienie organizacji, które mogą zapewnić alternatywę dla aborcji i pomoc w uzyskaniu opieki medycznej i wsparcia dla dzieci. Poprzednie statuty dotyczące stanu świadomej zgody były ściśle wzorowane na przepisach Casey 2. Znaczne odstępstwa od tych przepisów ustawy Południowej Dakoty skłoniły prawnika Robert Post do stwierdzenia, że jest to oczywisty cel . . . jest użycie pojęcia świadomej zgody w celu wyeliminowania aborcji. 4 Chociaż, jak stwierdziła Casey, państwowe kompetencje rozsądnego licencjonowania i regulacji dają mu prawo wymagać od lekarzy dostarczania kobietom konkretnych informacji w celu ochrony ich zdrowia i potencjalnego życia płodu, państwo może nie, ponieważ Sąd Najwyższy stwierdził w sprawie z 1977 r., Wooley przeciwko Maynardowi, użył mandatu do upowszechniania ideologii, bez względu na to, jak akceptują ją niektórzy. Kiedy wymagana mowa służy interesom ideologicznym państwa, władza państwa nie może przeważać nad prawem Pierwszej Poprawki jednostki . aby nie stać się kurierem takiego przesłania.
Większość w Rundach odrzuciła argument Pierwszej Poprawki, koncentrując się na włączeniu przez statut definicji istoty ludzkiej jako indywidualnego żywego członka gatunku Homo sapiens, w tym nienarodzonego człowieka w całym wieku embrionalnym i płodowym po zapłodnieniu. do pełnej ciąży. 1 Odwołanie się do tej definicji, jak stwierdził sąd, czyni opis płodu całością, osobną, niepowtarzalną, żywą istotą ludzką raczej biologiczną niż ideologiczną.
Ale chociaż ustawodawcy stanowi mają znaczną swobodę definiowania terminów używanych w ich prawach, nie mogą oni jedynie używać iteracji definicji do maskowania języka religijnego, filozoficznego lub metafizycznego w odzieży ustawowej i nazywania tego naukowym lub biologicznym . Rozbieżności w rundach zauważył, że istota ludzka nie ma określonego znaczenia naukowego lub medycznego, a jej znaczenie zmienia się w zależności od kontekstu. Chociaż może odnosić się do czysto biologicznych cech, zwłaszcza gdy odróżnia ludzi od innych gatunków, może to być także ocena wartościowa, wskazująca na prawo do moralnych lub politycznych praw wspólnych dla wszystkich osób. 2 Post zauważa, że pytanie czy płód jest człowiekiem, dlatego wszyscy rozumieją kontrowersję aborcyjną jako zasadniczo zakwestionowaną propozycję moralną. 4 W swoich sprawach dotyczących aborcji Sąd Najwyższy uchylał się od oceniania wartości odnoszących się do terminu istota ludzka , kiedy zaczyna się życie, czy płód jest ludzkim życiem . Stanowisko ósmego obwodu, zgodnie z którym użycie definicji rozwiązuje problem ideologii, jest w najlepszym razie zbyt uproszczone.
Sekcje statutu odnoszące się do związku kobiety z płodem, ochrony, z jaką takie stosunki się stykają, oraz praw wypowiedzianych przez aborcję są tak niejasne, że nie można wyjaśnić
[podobne: logopeda wrocław, leczenie niepłodności, laparoskopia endometrioza ]

Powiązane tematy z artykułem: laparoskopia endometrioza leczenie niepłodności logopeda wrocław