NIEZYT ZOLADKA

NIEŻYT ŻOŁĄDKA Nieżytem żołądka gastritis catarrhalis nazywamy zapalenie jego błony śluzowej. Zapalenie zewnętrznej ściany żołądka, to jest jego błony surowiczej, nazywamy zapaleniem około żołądkowym perigastritis. Ścisłe odgraniczenie tych spraw pochodzi stąd, że w czasie, gdy proces patologiczny zapalny rozgrywa się w błonie śluzowej żołądka, powstają zaburzenia wydzielania soku żołądkowego, śluzu i zaburzenia ruchowe. W zapaleniu natomiast błony surowiczej żołądka zaburzeń ze strony wydzielniczej i ruchowej nie stwierdza się, chyba, że przenika ono głęboko do ściany żołądka lub jest wywołane drążącym wrzodem żołądka. Przyczyny powstawania procesów nieżytowych błony śluzowej żołądka mogą być bardzo różne i mogą być wywołane zarówno przez bodźce fizyczne, jak i chemiczne. Zwykle są nimi różne właściwości spożywanych pokarmów i ich temperatura lub też rozmaite trucizny i zakażenia. Brak higieny żywienia odgrywa najważniejszą rolę w powstawaniu nieżytu żołądka. Nieżyty żołądka na tle chorób zakaźnych lub zatruć często powstają w takich sprawach chorobowych, jak czerwonka, zapalenia jelit, pęcherzyka żółciowego, w żółtaczkach, w chorobach przemiany materii, nerek, zwłaszcza w mocznicy i innych. Zapalenia nieżytowe żołądka mogą przebiegać albo ze zwiększonym, albo ze zmniejszonym wydzielaniem soku żołądkowego. [hasła pokrewne: pląsawica huntingtona wrocław, scyntygrafia cena, pląsawica huntingtona ]

Powiązane tematy z artykułem: pląsawica huntingtona rehabilitacja szpitalna nfz scyntygrafia cena