Izolacja nowego koronawirusa od człowieka z zapaleniem płuc w Arabii Saudyjskiej AD 7

Pięć znanych ludzkich koronawirusów należy do generycznych alfakoronawirusów (HCoV-229E i HCoV-NL63) i betakoronawirusa (HCoV-OC43, HCoV-HKU1 i SARS-CoV) .2-4,13-16,18 HCoV-EMC jest pierwszy ludzki koronawirus w linii C rodzaju betakoronawirusa. Jego najbliższymi krewnymi są koronawirusy HKU4 i HKU5, wyizolowane odpowiednio z Tylonycteris pachypus i Pipistrellus abramus17. W porównaniu z innymi koronawirusami, HCoV-EMC wyizolowano i namnożono stosunkowo łatwo w komórkach Vero i LLC-MK2. Jedynymi ludzkimi koronawirusami, które dobrze replikują się w tych liniach komórek małpy są SARS-CoV i HCoV-NL63, które wykorzystują ludzki enzym konwertujący angiotensynę 2 jako swój receptor. Postawiliśmy hipotezę, że jeden lub więcej gatunków zwierząt, prawdopodobnie nietoperzy, był rezerwuarem tego nowego koronawirusa. Arabia Saudyjska posiada liczne gatunki nietoperzy, w tym nietoperze typu pipistrellus, w których stwierdzono obecność BatCoV-HKU5 w Azji.
Ustalenia pacjenta dotyczące radiografii klatki piersiowej wraz z objawami klinicznymi wskazały na zespół ostrej niewydolności oddechowej (ARDS) z zespołem dysfunkcji wielonarządowej (MODS), podobny do tego, który opisano w ciężkich przypadkach grypy i SARS.19-21 Te zmiany w płucach nie odpowiedziały do leczenia przeciwbakteryjnego.22 Pacjentów leczono za pomocą oseltamiwiru z powodu możliwości zakażenia wirusem świńskiej grypy H1N1. Zmiany hematologiczne były widoczne u tego pacjenta w postaci limfopenii, neutrofilii i późnej trombocytopenii. Nieprawidłowe zmienne hematologiczne były również dość częste u pacjentów z SARS. Limfopenia była najczęstszym stwierdzeniem w kohorcie 157 pacjentów z SARS. U tych pacjentów wyniki badań pośmiertnych wykazały limfopenię w różnych narządach limfatycznych, bez cech niewydolności szpiku kostnego i reaktywnego zespołu hemofagocytarnego.23 U pacjenta występowało również postępujące upośledzenie czynności nerek, podobne do opisanego u niektórych pacjentów z SARS i prawdopodobnie przypisane do bezpośrednia infekcja tkanki nerkowej przez wirusa. Upośledzenie czynności nerek w tym przypadku rozpoczęło się w 9 dniu wystąpienia objawów i postępowało w trakcie choroby pacjenta.
W szpitalu nie zaobserwowano żadnych objawów wśród lekarzy i pielęgniarek opiekujących się pacjentem, co sugeruje, że choroba nie rozprzestrzenia się łatwo. Jednak członkowie personelu nie zostali przetestowani na obecność przeciwciał przeciw wirusowi w celu potwierdzenia. Teraz, gdy dostępna stała się sekwencja genomu HCoV-EMC i opracowano szybkie testy diagnostyczne specyficzne dla HCoV-EMC, uzasadnione są 24 dokładne badania epidemiologiczne. Badania takie powinny początkowo koncentrować się na identyfikacji pierwotnego źródła wirusa (w tym nietoperzy i innych gatunków zwierząt) oraz potencjalnym zdarzeniu transmisyjnym między zakażonym pacjentem a bezpośrednimi kontaktami Ważne jest opracowanie testów serologicznych do badań inwigilacyjnych.
Trzy miesiące po hospitalizacji pacjenta w Jeddah donoszono, że drugi pacjent z historią podróży do Arabii Saudyjskiej, który został przeniesiony ze szpitala w Katarze do szpitala w Londynie, został zarażony tym samym wirusem.25 Obecnie nie zidentyfikowano powiązań między dwoma zakażonymi pacjentami lub potencjalnym powszechnym źródłem zakażenia. Nie zidentyfikowano żadnych dodatkowych przypadków, chociaż kilka z nich wciąż jest przedmiotem dochodzenia. Badania epidemiologiczne, aktywne odkrycia przypadków z użyciem zaktualizowanych definicji przypadków, 25 i nadzór nad syndromem w połączeniu z czułymi testami diagnostycznymi będą kluczowe dla monitorowania obecnej sytuacji i – jeśli to konieczne – interweniują w potencjalnym wybuchu epidemii. Równie ważne będzie sprawdzenie, czy HCoV-EMC spełnia postulaty Kocha jako czynnik powodujący ciężką chorobę układu oddechowego.
Przypadek ten przypomina, że chociaż większość zakażeń ludzkimi koronawirusami jest łagodna i wiąże się z przeziębieniem, pewne zwierzęce i ludzkie koronawirusy mogą powodować ciężkie, a czasami śmiertelne zakażenia u ludzi. Chociaż HCoV-EMC nie ma wielu niepokojących cech SARS-CoV, powinniśmy zwrócić uwagę na cenne wnioski wyciągnięte podczas epidemii SARS w 2003 r. W odniesieniu do badań epidemiologicznych i zarządzania nimi.
[podobne: endometrioza leczenie, wyposażenie taktyczne, leczenie pod mikroskopem ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza leczenie leczenie pod mikroskopem wyposażenie taktyczne