Zmniejszenie niewłaściwej terapii i śmiertelności dzięki programowaniu ICD

Wszczepialny kardiowerter-defibrylator (ICD) jest wysoce skuteczny w zmniejszaniu śmiertelności wśród pacjentów zagrożonych arytmie śmiertelne, ale niewłaściwe aktywacje ICD są częste, z potencjalnymi szkodliwymi skutkami. Metody
Losowo przydzieliliśmy 1500 pacjentów ze wskaźnikiem prewencji pierwotnej, aby otrzymać ICD z jedną z trzech konfiguracji programowania. Głównym celem było ustalenie, czy zaprogramowana terapia wysokopłatna (z 2,5-sekundowym opóźnieniem przed rozpoczęciem terapii z częstością rytmu serca ?200 uderzeń na minutę) lub opóźniona terapia (z 60-sekundowym opóźnieniem przy 170 do 199 rytmach) na minutę, 12-sekundowe opóźnienie przy 200 do 249 uderzeń na minutę i 2,5-sekundowe opóźnienie przy ? 250 uderzeń na minutę) było związane ze zmniejszeniem liczby pacjentów z pierwszym pojawieniem się nieodpowiedniej stymulacji lub wstrząsów na anty-kard. w porównaniu do programowania konwencjonalnego (z 2,5-sekundowym opóźnieniem przy 170 do 199 uderzeń na minutę i 1,0-sekundowym opóźnieniu przy 200 uderzeniach na minutę).
Wyniki
Podczas średniego okresu obserwacji wynoszącego 1,4 roku, terapia wysokoprocentowa i opóźniona terapia ICD, w porównaniu z konwencjonalnym programowaniem urządzeń, wiązały się ze zmniejszeniem pierwszego wystąpienia niewłaściwej terapii (współczynnik ryzyka z terapią o wysokiej częstotliwości w porównaniu z konwencjonalną terapią, 0,21; 95% przedział ufności [CI], 0,13 do 0,34, P <0,001; hazard względny z opóźnionym białko opalescencjam w porównaniu z konwencjonalną terapią, 0,24; 95% CI, 0,15 do 0,40; P <0,001) i redukcja śmiertelności z wszystkich przyczyn ( współczynnik ryzyka z terapią o wysokiej częstości w porównaniu z terapią konwencjonalną, 0,45; 95% CI, 0,24 do 0,85, P = 0,01, współczynnik ryzyka z terapią opóźnioną w porównaniu do terapii konwencjonalnej, 0,56; 95% CI, 0,30 do 1,02; P = 0,06) . Nie było znaczących różnic w niepożądanych zdarzeniach związanych z zabiegiem wśród trzech leczonych grup.
Wnioski
Zaprogramowanie terapii ICD dla tachyarytmii o wartości 200 uderzeń na minutę lub więcej lub o przedłużonym opóźnieniu terapii o 170 uderzeń na minutę lub więcej, w porównaniu z programowaniem konwencjonalnym, wiązało się ze zmniejszeniem niewłaściwej terapii i śmiertelności z jakiejkolwiek przyczyny podczas długotrwałego leczenia. kontynuacja. (Finansowane przez Boston Scientific, numer MADIT-RIT ClinicalTrials.gov, NCT00947310.)
Wprowadzenie
Wszczepialny kardiowerter-defibrylator (ICD), samodzielnie lub w połączeniu z terapią resynchronizującą serca (CRT), jest wysoce skuteczny w zmniejszaniu częstości zgonów z powodu tachyarytmii komorowej wśród pacjentów z wysokim ryzykiem sercowym.1-4 Jednak nieodpowiedni ICD Aktywacje, które są zwykle powodowane przez nadkomorowe tachyarytmie, są częste, pomimo zaawansowanych algorytmów wykrywania związanych z przyrządami, zaprojektowanych w celu odróżnienia nadkomorowych od komorowych tachyarytmii; takie aktywacje mają potencjalnie zagrażające życiu skutki uboczne
Niewłaściwa terapia dostarczana przez urządzenie, określana jako terapia dostarczana w przypadku niekomorowych tachyarytmii, występuje u 8 do 40% pacjentów z ICD. [5] Najlepsza metoda programowania urządzeń ICD w celu ograniczenia niewłaściwej terapii jest nieznana.7 Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone, randomizowane badanie do oceny specyficznych cech programowania w celu ograniczenia niewłaściwej terapii u pacjentów z ICD.
Postawiliśmy hipotezę, że programowanie urządzeń ICD w celu dostarczenia terapii z częstością rytmu serca równą 200 uderzeń na minutę lub wyższą lub w celu wydłużenia czasu monitorowania przed rozpoczęciem leczenia zmniejszyłoby liczbę pacjentów otrzymujących niewłaściwą stymulację lub wstrząsy przeciw bezcukrowe bez zwiększania chorobowości lub umieralność w porównaniu z programowaniem konwencjonalnym.
Projekt testowy i nadzór
Od 15 września 2009 r. Do 10 października 2011 r. Zarejestrowaliśmy 1500 pacjentów w 98 ośrodkach szpitalnych: 1017 pacjentów w 61 ośrodkach w Stanach Zjednoczonych, 35 pacjentów w 2 ośrodkach w Kanadzie, 277 pacjentów w 23 ośrodkach w Europie, 103 pacjentów w wieku 6 ośrodków w Izraelu i 68 pacjentów w 6 centrach w Japonii
[podobne: białko opalescencja, rehabilitacja szpitalna nfz, białko opalescencja alkoholizmu ]

Powiązane tematy z artykułem: białko opalescencja rehabilitacja szpitalna nfz wrastające paznokcie warszawa