Z przeziebienia moga powstac takie choroby zakazne, jak angina, grypa, zapalenie pluc, oskrzeli

Z przeziębienia mogą powstać takie choroby zakaźne, jak angina, grypa, zapalenie płuc, oskrzeli itd. Pospolity nieżyt nosa też jest chorobą zakaźną i niektórzy ludzie, a zwłaszcza dzieci, oddziaływają na niego gorączką i ogólnymi objawami chorobowymi że katar nosa jest spowodowany zarazkami znajdującymi się na błonie śluzowej, nie ulega dziś wątpliwości, gdyż przenosi się on łatwo z człowieka na człowieka tzw. zakażeniem kropelkowym. Jednak do wystąpienia jego muszą istnieć warunki, tzw. przeziębienie, to jest ochłodzenie skóry lub błon śluzowych. Oziębienie nóg lub klatki piersiowej albo brzucha ; może spowodować nie tylko nieżyt nosa lub oskrzeli, lecz także zapalenie płuc, co dość często widzimy u osób słabowitych. Mechanizm tego zjawiska jest naczyniowy i sprawa odbywa się na drodze odruchowej. Po nagłym bowiem skurczu naczyń, powstającym w miejscach działania występuje zwężenie naczyń w- płucach i w związku z zaburzonym w nich krążeniem mają sprzyjające warunki do usadowienia się w nich chorobotwórczych drobnoustrojów. Po każdym miejscowym zwężeniu naczyń z powodu-oziębienia powstaje następcze czynnościowe ich rozszerzenie, czyli występuje przekrwienie – czynne i lepszy przepływ krwi -przez , tkanki. Jeżeli przekrwienie nie wystąpi szybko, wtedy mamy wszelkie warunki lepszego, rozmnażania się drobnoustrojów, znajdujących się na gorzej odżywionej tkance . [hasła pokrewne: leczenie łysienia, inhibitor korozji, leczenie endometriozy ]