Wyniki roczne u opiekunów chorych krytycznie chorych

Niewiele zasobów jest dostępnych dla wsparcia opiekunów pacjentów, którzy przeżyli poważną chorobę; w związku z tym mogą ucierpieć własne zdrowie opiekunów. Przeanalizowaliśmy opiekunów i charakterystyki pacjentów, aby określić, które cechy były związane ze stanem zdrowia opiekunów w pierwszym roku po wypisaniu pacjenta z oddziału intensywnej opieki medycznej (OIOM). Metody
Zainteresowaliśmy 280 opiekunów pacjentów, którzy otrzymali 7 lub więcej dni mechanicznej wentylacji na OIOM-ie. Korzystając z danych szpitalnych i samodzielnie przeprowadzonych ankiet, zebraliśmy informacje na temat opiekunów i charakterystyki pacjentów, w tym objawy depresji opiekuna, dobrostan psychiczny, jakość życia związaną ze zdrowiem, poczucie kontroli nad życiem i efekt zapewnienia opieki nad innymi działaniami. Oceny dokonano 7 dni i 3, 6 i 12 miesięcy po wyładowaniu na OIT.
Wyniki
Średni wiek opiekunów wynosił 53 lata, 70% to kobiety, a 61% opiekowało się współmałżonkiem. Duży odsetek opiekunów (początkowo 67% i 43% na rok) zgłaszało wysoki poziom objawów depresji. Objawy depresji zmniejszyły się co najmniej częściowo z czasem u 84% opiekunów, ale nie u 16%. Zmienne, które w znacznym stopniu wiązały się z gorszymi wynikami w zakresie zdrowia psychicznego u opiekunów, to: młodszy wiek, większy wpływ opieki nad pacjentami na inne działania, mniejsze wsparcie społeczne, mniejsze poczucie kontroli nad życiem i mniejszy wzrost osobisty. Żadne zmienne pacjenta nie były konsekwentnie powiązane z wynikami opiekuna w czasie.
Wnioski
W tym badaniu większość opiekunów pacjentów w stanie krytycznym zgłosiła wysoki poziom objawów depresyjnych, które zwykle utrzymywały się do roku i nie zmniejszyły się u niektórych opiekunów. (Finansowane przez Canadian Institutes of Health Research i inne; ClinicalTrials.gov number, NCT00896220.)
Wprowadzenie
Nieopłacani opiekunowie (zazwyczaj rodzina lub bliscy przyjaciele) są niezbędni dla zrównoważonego rozwoju systemów opieki zdrowotnej w Ameryce Północnej, ponieważ ich nieodpłatna praca rocznie wynosi 27 miliardów dolarów w Kanadzie i 642 miliardy dolarów w Stanach Zjednoczonych.1,2 Więcej niż połowa pacjentów, którzy mają otrzymała przedłużoną wentylację mechaniczną podczas pobytu na oddziale intensywnej opieki medycznej (OIOM) i przetrwała do wypisu nadal wymaga pomocy ze strony opiekuna rok po wyładowaniu na OIOM.3. Chociaż pomoc opiekuna może być korzystna dla pacjentów, taka opieka może mieć negatywne konsekwencje dla opiekunowie, w tym słaba jakość życia związana ze zdrowiem, 4 zaburzenia emocjonalne, 4-8 subiektywne poczucie ciężaru, 9 i objawy zespołu stresu pourazowego.10 Wstępne doniesienia sugerują, że opiekunowie mają gorsze wyniki zdrowotne, gdy zapewniają wyższy poziom opieki , 4 przechodzące zaburzenia stylu życia spowodowane opieką, 4,5 lub opieką nad pacjentami z wyższym poziomem upośledzenia fizycznego i psychicznego.11 Ho wcześniejsze ustalenia są niespójne ze względu na małe rozmiary próbek, krótkoterminową obserwację i brak równoczesnego uwzględniania wkładów pacjentów i personelu w wyniki leczenia opiekunów. W ostatecznym rozrachunku słabe wyniki opiekuna mogą negatywnie wpłynąć na potencjał rehabilitacji pacjentów12 i trwałość opieki domowej13, co zaobserwowano u pacjentów z udarem mózgu i osobami w podeszłym wieku.
[więcej w: medicus opole rejestracja, rehabilitacja szpitalna nfz, korony cyrkonowe ]

Powiązane tematy z artykułem: korony cyrkonowe medicus opole rejestracja rehabilitacja szpitalna nfz