Wyniki roczne u opiekunów chorych krytycznie chorych ad 8

Po pierwsze, bez grupy kontrolnej lub wiedzy na temat zdrowia psychicznego opiekunów przed epizodem opieki OIOM, nie możemy być pewni, że wysokie wskaźniki objawów depresyjnych były konsekwencją opieki. Po drugie, porównanie naszej kohorty z oszacowaniami populacji należy interpretować ostrożnie, ponieważ próbki nie są dopasowane pod względem istotnych cech demograficznych. Po trzecie, dane dotyczące stosunkowo niewielkiej liczby opiekunów, u których objawy depresji utrzymują się na wysokim poziomie, wymagają walidacji w większej próbie. Wreszcie, brakujące dane wymagały zastosowania technik imputacji dla wyników pacjentów zawartych w wielowymiarowych modelach wyników opiekunów. Ponadto inne czynniki nieuwzględnione w tym badaniu mogą również wpływać na wyniki opiekunów; obejmują one zmienne pacjenta (np. delirium i zdolność pacjenta do reintegracji ze społecznością) oraz zmienne dotyczące opieki nad pacjentem (np. obserwacja rodziny i komunikacja z zespołem opiekuńczym). To wieloośrodkowe badanie podłużne sugeruje, że choroba krytyczna wpływa na długoterminowe wyniki nie tylko u pacjentów, ale także u ich opiekunów, zwiększając efekt krytycznej choroby i obciążenia społecznego. Nasze dane sugerują również, że nie wystarczy wspierać opiekunów tylko chorych pacjentów, a modele ukierunkowane na rodzinę, które przekraczają kontinuum opieki, są potrzebne, aby zająć się unikalnymi potrzebami opiekunów w zakresie opieki i wsparcia46. Poza ustalonymi terapiami zdrowia psychicznego ( np. kognitywna terapia behawioralna), interwencje pomagające opiekunom w zwiększaniu poczucia osobistej biegłości, promujące wsparcie i umożliwiające im zaangażowanie się w cenne działania (np. odroczenie uczestnictwa) mogą pozytywnie przyczyniać się do zdrowia psychicznego opiekunów.
[podobne: leczenie depresji, leczenie niepłodności, medycyna choroby ]