Wschodnie zapalenie mózgu u koni w Ameryce Łacińskiej

Wschodnie wirusowe zapalenie mózgu koni (EEE) i wenezuelskie wirusy zapalenia mózgu koni (VEE) to patogeny zakażające ludzi i konie w obu Amerykach. Ogniska chorób neurologicznych u ludzi i koni odnotowano w Panamie od maja do początku sierpnia 2010 roku. Metody
Przeprowadziliśmy testy przeciwciał i testy w celu wykrycia wirusowego RNA i izolacji wirusów w próbkach surowicy od hospitalizowanych pacjentów. Dodatkowe przypadki zidentyfikowano dzięki wzmocnionemu nadzorowi.
Wyniki
W sumie 19 pacjentów było hospitalizowanych z powodu zapalenia mózgu. Wśród nich 7 potwierdziło EEE, 3 miało VEE, a był zarażony obydwoma wirusami; Zmarło 3 pacjentów, z których potwierdził VEE. Odkrycia kliniczne dla pacjentów z EEE obejmowały zmiany w mózgu, drgawki, które rozwinęły się w stan padaczkowy i następstwa neurologiczne. Podczas aktywnego nadzoru wykryto dodatkowe 99 podejrzanych lub prawdopodobnych przypadków infekcji alfawirusami. Łącznie 13 przypadków zostało potwierdzonych jako EEE, wraz z 11 przypadkami VEE i przypadkiem podwójnego zakażenia. W sumie 50 przypadków u koni potwierdzono jako EEE, a 8 przypadków jako VEE; mieszane czynniki etiologiczne były związane z 11 przypadkami u koni. Analizy filogenetyczne izolatów z 2 przypadków zakażenia koni wirusem EEE i przypadek zakażenia ludzkim wirusem VEE wskazywały, że wirusy były z enzootycznych linii wcześniej zidentyfikowanych w Panamie niż nowych wprowadzeniach.
Wnioski
Przypadki EEE u ludzi w Ameryce Łacińskiej mogą być wynikiem zmian ekologicznych, które zwiększały kontakt z enzootycznymi cyklami transmisji, zmiany genetyczne w szczepach wirusa EEE, które skutkowały zwiększoną wirulencją człowieka lub zmienionym zakresem gospodarza. (Finansowane przez National Institutes of Health i Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación, Panama.)
Wprowadzenie
Wschodnie wirusowe zapalenie mózgu koni (EEE) i wenezuelskie wirusy zapalenia mózgu koni (VEE), alfawirusy, które są członkami rodziny Togaviridae, są ważnymi przyczynami chorób gorączkowych i zapalenia mózgu w obu Amerykach.1 Wirus VEE obejmuje rozliczne enzootyczne cykle sylvatyczno-moskitologiczne aby zainfekować ludzi; Adaptacje koni lub mutacje przystosowujące się do komarów powodują amplifikację, powodując poważne epidemie.2 W Ameryce Północnej każdego roku zgłaszane jest tylko 5 do 6 przypadków zakażenia ludzkim wirusem EEE. Więcej przypadków występuje na zwierzętach z rodziny koniowatych i innych udomowionych zwierząt za pomocą wycieku z cykli bagien ptaków komara, przy czym liczba śmiertelnych ofiar śmiertelnych jest większa niż 50% u ludzi i zwierząt w tym wieku.1 W Ameryce Łacińskiej EEE jest powszechny wśród zwierząt z rodziny koniowatych, 3,4, ale tylko U ludzi rozpoznano 3 przypadki, 5,6 pomimo intensywnej ekspozycji na enzootyczne cykle i uzgodniony nadzór podczas wybuchów koni. 7 Badania laboratoryjne sugerują różnice wirulencji między szczepami wirusa EEE Ameryki Północnej i Ameryki Południowej, które są związane z ich zdolnością do przeciwdziałania interferonowi. , 8-10, a także różnice w tropizmie komórkowym i wydajności translacyjnej.11
W Panamie wirus VEE po raz pierwszy wiązał się ze śmiertelną chorobą człowieka w 1960 roku12, a od tego czasu odnotowano dodatkowe przypadki.13,14 Jednakże VEE u koni nie wykryto w Panamie, pomimo powszechnego krążenia enzootycznego, 2 prawdopodobnie z powodu awirulencja szczepów panamskich na równi.15 Odwrotnie, podczas gdy wirus EEE spowodował epidemie koni w Panamie od 1930 roku, rzadko był związany z chorobą człowieka w tym miejscu, 3,16 pomimo powszechnych izolacji komarów i ludzkiej inwigilacji podczas epidemii.2,3 , 17
W maju 2010 r. W Darién, prowincji we wschodniej Panamie, odnotowano ludzkie zapalenie mózgu