Subthalamic Nucleus Stimulation w ciężkim zaburzeniu obsesyjno-kompulsywnym ad 8

Dlatego należy dokładnie rozważyć korzyści wynikające z tego leczenia chirurgicznego dla objawów OCD w odniesieniu do potencjalnego wystąpienia tak poważnych zdarzeń niepożądanych. Poprawa wyników obserwowana w przedrozwojowym okresie pooperacyjnym (miesiące 0 do 3) i tendencja do wpływu kolejności badań (na korzyść pacjentów poddanych aktywnej stymulacji w pierwszym okresie) może odzwierciedlać nieswoiste działanie terapeutyczne lub placebo efekty związane z pozytywnym wpływem rejestracji i operacji. Jednakże, krzyżowanie, podwójnie ślepa konstrukcja badania i poprawa u pacjentów poddanych aktywnej stymulacji w drugim okresie (grupa z grupy kontrolnej) nie potwierdzają tej hipotezy. Jest mało prawdopodobne, aby zmniejszenie objawów obsesyjno-kompulsywnych odzwierciedlało efekt przeciwdepresyjny, 11,12, ponieważ w trakcie badania nie zgłoszono żadnych zmian nastroju. Ostatecznie, umieszczenie elektrody w jądrze podwzgórzu było dokładnie określone i zweryfikowane za pomocą precyzyjnej, dobrze kontrolowanej procedury, 13,20, a intensywność stymulacji była wystarczająco ograniczona, aby ograniczyć przepływ prądu do docelowej części elektrody. structure.13
Badanie to potwierdza nasze wcześniejsze odkrycie, że objawy obsesyjno-kompulsyjne są zmniejszone po stymulacji przedsionkowego jądra podwzgórzowego, 17, które otrzymuje limbiczną i asocjacyjną informację korową przez orbitę koło przedramionowo-striato-pallido-talowo-korowe.31 Dlatego proponujemy, aby spadek objawy obsesyjno-kompulsyjne są spowodowane zmianami w aktywności neuronalnej w jądrze podwzgórzu, teorią, która jest zgodna z koncepcją, że jądro podwzgórzowe jest integralnym ośrodkiem motorycznych, poznawczych i emocjonalnych składników zachowania.13 Ponadto, biorąc pod uwagę, że pacjenci z OCD angażują się w powtarzające się myśli, które powodują odroczenie podejmowania decyzji i działania, proponujemy, że stymulacja jądra podwzgórza może modyfikować utrzymanie procesu odraczania decyzji, jak pokazano u pacjentów z chorobą Parkinsona, 45, a zatem zmniejszyć obsesję – objawy kompulsywne.
Poprzednie badania stymulacji u pacjentów z OCD składały się z niekontrolowanych, otwartych projektów3; dlatego porównanie wyników tych badań z wynikami naszych badań jest trudne. Dwie zaślepione procedury u czterech pacjentów dotyczyły przedniej kończyny kapsuły wewnętrznej i przyniosły ograniczone korzyści z wysokimi napięciami. [9] W otwartym badaniu obejmującym 10 pacjentów, u których przedoperacyjna charakterystyka kliniczna była podobna do tej u pacjentów w naszym badaniu, Y- Wynik BOCS zmniejszył się o ponad 25% u 50% pacjentów po 3 miesiącach stymulacji brzusznej prążkowia12; przeciwnie, 75% pacjentów w naszym badaniu miało obniżoną ocenę Y-BOCS. Po 36 miesiącach niezauważonej stymulacji, która pozwalała na optymalne zarządzanie ustawieniami u ośmiu pacjentów, najlepsze asymptotyczne wartości wskaźnika nasilenia OCD i wyników w skali globalnej12 wykazywały mniejszą poprawę niż wyniki w naszym badaniu po 3 miesiącach podwójnie ślepej stymulacji. We wszystkich poprzednich badaniach ustawienia stymulacji elektrycznej 6-12 były bardziej zmienne i wyższe niż w naszym badaniu
[patrz też: prześwietlenie płuc wrocław, zdrowie i medycyna, korony cyrkonowe ]

Powiązane tematy z artykułem: korony cyrkonowe prześwietlenie płuc wrocław zdrowie i medycyna