Status ubezpieczenia zdrowotnego i opieki ambulatoryjnej dla dzieci

W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych Stany Zjednoczone poczyniły postępy w zapewnianiu dostępu do usług opieki zdrowotnej dla wszystkich dzieci za pomocą różnych publicznych programów mających wpływ na finansowanie i świadczenie opieki medycznej. Ostatnio jednak zyski w dostępie uległy erozji. W latach 1977-1987 odsetek dzieci w USA bez publicznych lub prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych wzrósł z 12,7 procent do 17,8 procent 1. Dzieci z ubezpieczeniem zdrowotnym częściej niż dzieci bez ubezpieczenia zdrowotnego mogą być postrzegane przez lekarzy jako ambulatoryjne, 2-5, aby uzyskać opiekę związaną z chorobą, 2 i mieć więcej wizyt u lekarzy3,4,6,7. Różnice te utrzymują się po dostosowaniu do zgłoszonego stanu zdrowia2-4,7. W większości badań analizowano jednak wpływ ubezpieczenia na łączną liczbę wizyt u lekarzy, a nie na opiekę otrzymywaną w związku z określonymi schorzeniami lub objawami.
Przepisy dotyczące podziału kosztów w ramach ubezpieczenia zdrowotnego mogą ograniczyć korzystanie przez dzieci z usług ambulatoryjnych w przypadku różnych chorób8. Nie jesteśmy świadomi badań, które badały wpływ ochrony ubezpieczeniowej na to, czy dzieci otrzymują opiekę medyczną w przypadku szczególnych warunków, dla których opieka ta jest uważana za wskazaną. Korzystając z krajowych danych ankietowych, zbadaliśmy korzystanie z opieki ambulatoryjnej przez dzieci z określonymi wspólnymi objawami, które były lub nie były objęte ubezpieczeniem zdrowotnym, podczas kontrolowania innych zmiennych, które mogą wpływać na dostęp do opieki. Naszym celem było przetestowanie hipotezy, że dzieci bez ubezpieczenia zdrowotnego są mniej prawdopodobne niż dzieci objęte ubezpieczeniem, aby otrzymać medycznie wskazaną opiekę ambulatoryjną, gdy mają określone schorzenia lub objawy.
Metody
Badanie National Medical Expenditure Survey z 1987 r. Było ogólnopolskim badaniem sponsorowanym przez Agencję ds. Polityki i Badań w zakresie Opieki Zdrowotnej i opracowanym w celu uzyskania szacunkowych danych na temat wykorzystania i wydatków na opiekę zdrowotną przez ludność Stanów Zjednoczonych. W badaniu wykorzystano narodową próbę prawdopodobieństwa cywilnej, niezinstytucjonalizowanej populacji, z nadpróbkowaniem ubogich i o niskich dochodach rodzin, a także czarnych i Latynosów. Dane zbierane były przede wszystkim za pomocą ankiet domowych przeprowadzanych wśród dorosłych, w czterech rundach wywiadów osobistych i rozmów telefonicznych przeprowadzanych w odstępach trzymiesięcznych. Ostatnia, krótka rozmowa telefoniczna stanowiła piątą rundę gromadzenia danych. Ramy pobierania próbek i metody badań zostały szczegółowo opisane w innym miejscu10. Nasze analizy skupiły się na próbie 7578 dzieci i młodzieży w wieku od do 17 lat.
Badanie National Medical Expenditure Survey zawierało pytania dotyczące różnych problemów zdrowotnych związanych z dzieciństwem oraz korzystania z usług opieki zdrowotnej w tych warunkach. W większości przypadków kwestionariusz dotyczący stanu zdrowia dzieci w gospodarstwie domowym był przeprowadzany latem 1987 r., Między pierwszą a drugą rundą wywiadów. Kwestionariusz zapytał: Czy w ciągu ostatnich 30 dni dziecko miało jeden z następujących problemów zdrowotnych. Jeśli on lub ona to zrobił, czy on zobaczył o tym lekarza. Następnie pojawiła się lista siedmiu objawów ostrej choroby. Respondentów zapytano również: Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy to dziecko miało jeden z następujących warunków. Jeśli on lub ona to zrobił, czy zobaczył o tym lekarza. Lista 11 stanów, z których kilka miało charakter chroniczny,
[przypisy: apasjonata, curodental, peamco ]