Status ubezpieczenia zdrowotnego i opieki ambulatoryjnej dla dzieci cd

Te ilorazy szans nie przybliżają względnego ryzyka. Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Dzieci widziane lub niewidziane przez lekarza, według stanu ubezpieczenia, szacunków populacji i częstości zgłaszanych stanów. Cztery badane przez nas warunki (zapalenie gardła, ostry ból ucha, nawracające zakażenie ucha i astma) są stosunkowo powszechne. Większość dzieci z dowolnym z tych stanów otrzymywała opiekę medyczną. Tabela pokazuje liczbę dzieci w naszej próbce, u których wystąpiły zgłoszone warunki, a także szacunki ważonej populacji i oszacowania częstości występowania w każdym z tych stanów.
Tabela 2. Tabela 2. Dzieci z czterema stanami, które nie były widziane przez lekarza, zgodnie ze stanem ubezpieczenia. Dla każdego warunku dzieci z ubezpieczeniem częściej niż dzieci bez ubezpieczenia widziały lekarza. Nieskorygowane wyniki (Tabela 2) pokazują ważone odsetki dzieci, które nie widziały lekarza i nieskorygowane ilorazy szans na wykonanie bez wizyty u lekarza dla nieubezpieczonych dzieci w porównaniu z ubezpieczonymi dziećmi. Nieubezpieczone dzieci z zapaleniem gardła częściej nie widziały lekarza (niedostosowany iloraz szans 2,38). W przypadku dzieci z niedawnym zakażeniem ucha lub ostrym bólem ucha porównywalny nieskorygowany iloraz szans wynosił 2,04; dla dzieci z więcej niż dwoma infekcjami ucha w ciągu ostatniego roku, 2,84; i dla dzieci z epizodami astmy lub świszczącego oddechu, 1,87.
Tabela 3. Tabela 3. Wpływ poszczególnych czynników ryzyka na szanse niewidziane przez lekarza, zgodnie z warunkiem. Nieskorygowane ilorazy szans na wyjazd bez opieki medycznej mogą przecenić znaczenie ubezpieczenia zdrowotnego, jeśli ubezpieczenie wiąże się z innymi zmiennymi, które wpływają na korzystanie z usług, takich jak wiek dziecka i dochód rodziny. Aby rozwiązać ten potencjalny problem, przeprowadziliśmy wiele analiz regresji logistycznej, aby zidentyfikować dowolne zmienne niezależnie związane z brakiem opieki medycznej. Jedynymi zmiennymi istotnie powiązanymi ze zmniejszonym prawdopodobieństwem widzenia się z lekarzem we wszystkich czterech przypadkach były osoby w wieku od 6 do 17 lat i brak ubezpieczenia zdrowotnego (Tabela 3). Płeć, wielkość rodziny, rasa lub grupa etniczna oraz miejsce zamieszkania (miejskie lub wiejskie) nie były istotnie związane z widzeniem lekarza (niektóre dane nie są pokazane). W porównaniu z dziećmi objętymi ubezpieczeniem zdrowotnym, dzieci, które nie miały ubezpieczenia zdrowotnego częściej chodzili bez wizyty u lekarza na zapalenie gardła (skorygowany iloraz szans, 1,72, przedział ufności 95%, 1,11 do 2,68), w przypadku ostrego bólu ucha (skorygowane kursy współczynnik ufności 1,85, przedział ufności 95%, 1,15 do 2,99), nawracające infekcje ucha (skorygowany iloraz szans, 2,12, przedział ufności 95%, 1,28 do 3,51) oraz astma (skorygowany iloraz szans 1,72, przedział ufności 95%, 1,05 do 2,83). Tak więc, nawet po kontroli innych zmiennych, wpływ ubezpieczenia zdrowotnego pozostał znaczący.
Dyskusja
Okazało się, że dzieci bez ubezpieczenia zdrowotnego były znacznie rzadziej prawdopodobne niż dzieci z ubezpieczeniem, które były widziane przez lekarza w przypadku powszechnych warunków, w przypadku których opieka medyczna jest uważana za niezbędną. Ustalenia te utrzymywały się po uwzględnieniu innych czynników, w tym wskaźników statusu społeczno-ekonomicznego
[podobne: maść na blizny potrądzikowe, curodental, nervomix control opinie ]

Powiązane tematy z artykułem: curodental maść na blizny potrądzikowe nervomix control opinie