Poważne zdarzenia związane z astmą przy użyciu Budezonidu i Formoterolu w porównaniu z preparatem Budesonide Alone

Pozostają obawy dotyczące bezpieczeństwa dodawania długo działających beta2 -mimetyków do wziewnych glikokortykoidów w leczeniu astmy. W badaniu bezpieczeństwa przeprowadzonym po wprowadzeniu leku do obrotu, zleconego przez Food and Drug Administration, oceniliśmy, czy dodanie formoterolu do budesonidowej terapii podtrzymującej zwiększyło ryzyko wystąpienia poważnych zdarzeń związanych z astmą u pacjentów z astmą. Metody
W tym wieloośrodkowym, podwójnie ślepym, 26-tygodniowym badaniu losowo przydzieleni pacjenci w wieku 12 lat lub starsi, którzy cierpieli na przewlekłą astmę, otrzymywali codzienne leki na astmę i mieli jeden do czterech zaostrzeń astmy w poprzednim roku w celu otrzymania budezonid-formoterol lub sam budezonid. Pacjenci z astmą zagrażającą życiu w wywiadzie zostali wykluczeni. Pierwszorzędowym punktem końcowym było pierwsze poważne zdarzenie związane z astmą (połączenie stwierdzonej śmierci, intubacji i hospitalizacji), co oceniono w analizie czas do zdarzenia. Nie niższość budesonidu-formoterolu do budezonidu zdefiniowano jako górną granicę 95% przedziału ufności dla ryzyka podstawowego punktu końcowego bezpieczeństwa mniejszego niż 2,0. Pierwszorzędowym punktem końcowym skuteczności było pierwsze zaostrzenie astmy, co oceniono w analizie czas do zdarzenia.
Wyniki
W sumie randomizowano 11 693 pacjentów, z których 5846 otrzymało budezonid formoterol, a 5847 otrzymywał budezonid. Poważne zdarzenie związane z astmą wystąpiło u 43 pacjentów otrzymujących budezonid formoterol, a u 40 pacjentów otrzymujących budezonid (współczynnik ryzyka, 1,07; przedział ufności 95% [CI], 0,70 do 1,65]; Wykazano, że budesonid-formoterol nie jest gorszy niż sam budezonid. Były dwie zgony związane z astmą, zarówno w grupie budezonid-formoterol; jeden z tych pacjentów poddany został intubacji związanej z astmą. Ryzyko zaostrzenia astmy było o 16,5% niższe w przypadku budezonidu-formoterolu niż w przypadku budezonidu (współczynnik ryzyka, 0,84, 95% CI, 0,74 do 0,94, P = 0,002).
Wnioski
U nastolatków i dorosłych z astmą o nasileniu umiarkowanym do ciężkiego leczenie budezonidem formoterolem wiązało się z mniejszym ryzykiem zaostrzeń astmy niż budezonidem i podobnym ryzykiem poważnych zdarzeń związanych z astmą. (Finansowane przez AstraZeneca; numer ClinicalTrials.gov, NCT01444430.)
Wprowadzenie
Obecne wytyczne dotyczące leczenia astmy sugerują, że wziewne glikokortykosteroidy powinny być stosowane jako początkowe leczenie kontrolne, z długodziałającym beta-agonistą (LABA), a następnie dodawanym, jeśli objawy pozostają niekontrolowane lub nasilają się1. Chociaż LABA były dostępną opcją leczenia w przypadku astmy od 1990 r.2 pozostają pytania dotyczące bezpieczeństwa tej grupy leków.3 Obawy te wynikają głównie z wyników dwóch dużych badań, w których dokonano przeglądu wpływu dodania salmeterolu LABA do istniejącego leczenia astmy. częstsze występowanie zgonów z powodu astmy i innych ciężkich przypadków astmy u pacjentów otrzymujących salmeterol niż u pacjentów otrzymujących krótko działający beta-agonista salbutamol 4 lub placebo.5
W odpowiedzi na te obawy, bezpieczeństwo LABA, w tym formoterolu, zostało zbadane w licznych metaanalizach. 6-8 Łączna analiza danych dotyczących bezpieczeństwa od ponad 68 000 pacjentów w 64 randomizowanych badaniach z formoterolem w leczeniu astmy wykazała znacznie mniejsze ryzyko wystąpienia poważnych działań niepożądanych związanych z astmą u osób otrzymujących formoterol niż u osób otrzymujących terapię inną niż LABA i bez istotnie wyższego ryzyka zgonu związanego z astmą przy użyciu formoterolu.6 Jednak ze względu na rzadkie występowanie zgonów związanych z astmą, niewystarczające uprawnienie do odrzucenia jakiegokolwiek powiązania między tym zdarzeniem a zastosowaniem formoterolu. 6. Zaktualizowana wersja tej analizy, w tym 32 dodatkowe badania formoterolu, które objęły ponad 26 000 pacjentów i zostały zakończone w latach 2007-2011, potwierdziły wcześniejsze ustalenia, bez nowych zgonów związanych z astmą. reported.7
Możliwość, że LABA mogą zwiększać ryzyko wystąpienia poważnych zdarzeń związanych z astmą, została omówiona na kilku posiedzeniach komitetu doradczego prowadzonego przez Food and Drug Administration (FDA)