Poważne zdarzenia związane z astmą przy użyciu Budezonidu i Formoterolu w porównaniu z preparatem Budesonide Alone ad 5

Liczba zaostrzeń astmy oceniano również za pomocą modelu regresji Poissona, z określeniem dla warstw dawki (na podstawie leczenia astmy i kontroli astmy w czasie randomizacji) oraz z randomizowanym leczeniem iz logarytmem czasu w badaniu jako przesunięcie. Wstępnie analizowane podgrupy kliniczne pierwotnych i wtórnych punktów końcowych zostały wykonane w podgrupach zdefiniowanych według wieku, rasy, płci, regionu (region USA w porównaniu do regionu poza USA) i dawki. Informacje dotyczące wykorzystania opieki zdrowotnej zebrano podczas badania; formalne analizy tych danych nie zostały określone w pierwotnym planie analizy i nie zostały tutaj przedstawione. Wyniki
Pacjenci
Rycina 1. Rycina 1. Badanie przesiewowe, losowanie i obserwacja. Wszyscy pacjenci, którzy zostali poddani randomizacji do leczenia, zostali włączeni do populacji, która miała zamiar leczyć, niezależnie od tego, czy zostali poddani leczeniu. Każdą dawkę leku zapewniono przez dwa naciśnięcia inhalatora ciśnieniowego z odmierzaną dawką. Ze względu na brak informacji w elektronicznym raporcie z badania, jeden pacjent w grupie otrzymującej 160 .g budezonidu nie był uwzględniony w liczbie pacjentów, którzy ukończyli badanie, ale pacjent był poddawany obserwacji przez cały czas trwania badania. Specyficzne dla badania kryteria odstawienia są związane z zaostrzeniem astmy.
Pacjenci byli zapisywani od grudnia 2011 r. Do kwietnia 2015 r. W 534 centrach w 25 krajach. W sumie 11 693 pacjentów poddano randomizacji i włączono do populacji, która miała zamiar leczyć. Wśród tych pacjentów 12 nie otrzymało leczenia (2 pacjentów wycofało zgodę, a 10 pacjentów nie otrzymało leczenia z nieznanych przyczyn). W sumie 11,551 pacjentów ukończyło badanie (ryc. 1). Ogółem 80% wszystkich pacjentów (80,4% osób przyjmujących formoterol budezonidu i 79,5% pacjentów otrzymujących sam budezonid) miało 80% lub więcej przestrzegania schematu badania.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów. Grupy leczone miały podobne profile demograficzne i wyjściową charakterystykę i były ogólnie reprezentatywne dla całej populacji astmy, która kwalifikuje się do wziewnego leczenia glukokortykoidami LABA, w tym pacjentów z kontrolowaną chorobą i pacjentów z niekontrolowana choroba i pacjenci, którzy otrzymywali szeroką gamę dawek glukokortykoidów (9,9% nie stosowało wziewnych glukokortykoidów w punkcie wyjściowym) (Tabela 1). W momencie włączenia do badania większość pacjentów otrzymywała glikokortykosteroidy wziewne o małej lub średniej dawce, a 40,1% pacjentów miało niekontrolowaną astmę (tj. Wynik ACQ-6 .1,5).
Pierwotny punkt końcowy
Tabela 2. Tabela 2. Pacjenci z poważnymi zdarzeniami związanymi z astmą. Rysunek 2. Rycina 2. Czasowa analiza ryzyka związanego z pierwszym poważnym zdarzeniem związanym z astmą i ryzykiem wystąpienia pierwszego zaostrzenia astmy. Wykazano nieistotność statystyczną na podstawie górnego limitu 95% przedziału ufności współczynnika ryzyka równego 2,0. Wykresy Kaplana-Meiera są pokazane na panelu A z powodu ryzyka pierwszego poważnego zdarzenia związanego z astmą (główny punkt końcowy badania) i panelu B z powodu ryzyka pierwszego zaostrzenia astmy (główny punkt końcowy skuteczności), ponieważ oceniane w analizie czas do zdarzenia
[hasła pokrewne: badania w rodk wzory, indeks barthel, korony pełnoceramiczne cena ]

Powiązane tematy z artykułem: badania w rodk wzory indeks barthel korony pełnoceramiczne cena