Obnizenie napiecia miesni zoladka spotyka sie równiez w chorobach przewleklych wyniszczajacych

Obniżenie napięcia mięśni żołądka spotyka się również w chorobach przewlekłych wyniszczających, w chorobach zakaźnych dur, czerwonka, w ogólnym osłabieniu nerwowym i innych. Zmniejszenie się napięcia ścian żołądka prowadzi do jego rozszerzenia. Jama żołądka wtedy powiększa się i nagromadza się w niej treść pokarmowa, która w związku z osłabieniem mięśni nie przechodzi do dwunastnicy. Zalegająca treść pokarmowa może ulegać fermentacji i gniciu, co w wyniku może doprowadzić do ciężkich zatruć. Prócz tego nadmiernie rozszerzony żołądek uciska na serce wywołując zakłócenie jego rytmu, uciskając zaś na ważne sploty nerwowe może wywołać zaburzenia w całej jamie brzusznej o charakterze dystrofji. Zaburzenia ruchów robaczkowych żołądka Zaburzenia ruchów robaczkowych żołądka sprowadzają się do ich osłabienia lub wzmożenia. Osłabienie ruchów robaczkowych wyraża się zwolnieniem występowania fal robaczkowych, zwolnienia ich przebiegu oraz zmniejszenia się wielkości tych fal. Mogą one nawet zupełnie zaniknąć. Osłabienie ruchów robaczkowych kojarzy się zwykle ze zwiotczeniem mięśni żołądka i występuje w chorobach zakaźnych i w stanach charłaczych, w tych chorobach, bowiem obniża się napięcie mięśni zarówno poprzecznie prążkowanych, jak i gładkich, a tym samym i żołądka. Powstaje, więc pewne upośledzenie napięcia mięśni żołądkowych, które z kolei upośledza ruchy robaczkowe. [hasła pokrewne: wyposażenie stajni, inhibitor korozji, wieszaki na medale ]