Niska dawka aspiryny w zapobieganiu nawracającej żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej

Pacjenci, u których wystąpił pierwszy epizod niesprowokowanej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, mają wysokie ryzyko nawrotu po odstawieniu antykoagulantów. Aspiryna może być skuteczna w zapobieganiu nawrotom żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. Metody
Losowo przydzielono 822 pacjentów, którzy ukończyli początkową terapię przeciwzakrzepową po pierwszym epizodzie niesprowokowanej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, aby otrzymać kwas acetylosalicylowy w dawce 100 mg na dobę lub placebo przez okres do 4 lat. Głównym rezultatem był nawrót żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.
Wyniki
Podczas medianowego okresu obserwacji wynoszącego 37,2 miesięcy, żylna choroba zakrzepowo-zatorowa powróciła u 73 z 411 pacjentów przypisanych do grupy placebo, aw 57 z 411 osób otrzymujących aspirynę (stopa 6,5% rocznie w porównaniu z 4,8% rocznie, współczynnik ryzyka z kwasem acetylosalicylowym, 0,74, przedział ufności 95% [CI], 0,52 do 1,05, P = 0,09). Aspiryna zmniejszała szybkość dwóch wcześniej określonych wtórnych wyników złożonych: wskaźnik żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, zawału mięśnia sercowego, udaru lub zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych zmniejszył się o 34% (o 8,0% rocznie w przypadku placebo w porównaniu z 5,2% rocznie w przypadku kwasu acetylosalicylowego; współczynnik ryzyka dla aspiryny, 0,66, 95% CI, 0,48 do 0,92, P = 0,01), a wskaźnik żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, zawału mięśnia sercowego, udaru, poważnego krwawienia lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny zmniejszył się o 33% (współczynnik ryzyka, 0,67 ; 95% CI, 0,49 do 0,91, P = 0,01). Nie było znaczącej różnicy między grupami w częstości istotnych lub istotnych klinicznie epizodów krwawień (stopa 0,6% rocznie w porównaniu z placebo w porównaniu z 1,1% rocznie w przypadku aspiryny, P = 0,22) lub poważnymi zdarzeniami niepożądanymi.
Wnioski
W badaniu tym aspiryna w porównaniu z placebo nie zmniejszyła znacząco częstości nawrotów żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, ale spowodowała znaczne zmniejszenie częstości poważnych zdarzeń naczyniowych, przynosząc poprawę kliniczną netto. Wyniki te potwierdzają wcześniejsze dowody korzyści terapeutycznych z aspiryny, gdy są podawane pacjentom po początkowym leczeniu przeciwzakrzepowym w pierwszym epizodzie niesprowokowanej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. (Finansowane przez National Health and Medical Research Council [Australia] i inne, numer rejestru australijskich nowozelandzkich rejestrów klinicznych, ACTRN12605000004662.)
Wprowadzenie
Pacjenci, u których wystąpił pierwszy epizod niesprowokowanej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej są obarczeni wysokim ryzykiem nawrotu po przerwaniu leczenia antykoagulantem.1-4 Długotrwałe leczenie antagonistą witaminy K jest bardzo skuteczne w zapobieganiu nawrotowi żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej w trakcie leczenia5, ale ma nie wykazano, że poprawia przeżycie, wiąże się ze znacznie zwiększonym ryzykiem krwawienia i jest niewygodne dla pacjentów.6-10 W związku z tym wielu pacjentów, którzy mieli pierwszy epizod niesprowokowanej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, zaprzestali leczenia przeciwzakrzepowego po 3 do 6 miesięcy pomimo zaleceń przedłużyć terapię.5
Niskie dawki kwasu acetylosalicylowego są prostą, niedrogą i szeroko dostępną metodą leczenia, która jest skuteczna w zapobieganiu naczyniowym incydentom naczyniowym i pierwotnemu zapobieganiu żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej u pacjentów z wysokim ryzykiem chirurgicznym. [11-13] Aspiryna może również skutecznie zapobiegać nawrót żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej po pierwszym zdarzeniu.14 Celem naszego badania była ocena skuteczności niskiej dawki aspiryny, w porównaniu z placebo, w zapobieganiu nawrotom żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej u pacjentów, którzy ukończyli wstępną antykoagulację za pomocą warfaryny po pierwszym niesprowokowany epizod żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.
Projekt badania
Badanie Aspirin w celu zapobiegania nawrotom żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej (ASPIRE) było podwójnie ślepym, randomizowanym, kontrolowanym placebo badaniem stosowania małej dawki aspiryny u pacjentów, którzy mieli pierwszą niesprowokowaną żylną chorobę zakrzepowo-zatorową i ukończyli wstępną terapię przeciwzakrzepową.
[podobne: wieszaki na medale, leczenie kanałowe pod mikroskopem, długi weekend czerwcowy ]

Powiązane tematy z artykułem: długi weekend czerwcowy leczenie kanałowe pod mikroskopem wieszaki na medale